Tijdens de wekelijkse persconferentie in het stadhuis lichtte schepen van Noord-Zuid Tine Heyse, samen met 11.11.11.-medewerkers, het nieuwe thema van de najaarscampagne van 11.11.11 toe. Twee jaar lang zal 11.11.11 werken rond de voedselproblematiek. Dit door te focussen op het voedselsysteem, door te kijken naar de voedselprijzen en de voedselspeculatie, door in te gaan op de gevolgen van de klimaatverandering en door te kiezen voor duurzaamheid. Maar ook door 'hot items' als biobrandstoffen, landroof en ons handelsbeleid aan te pakken. De sensibilisering rond de voedselproblematiek wordt gelinkt aan een actiemodel rond voedsel. Onder het motto 'Ik Kook Van Woede' uiten burgers hun verontwaardiging en koken ze soep. Ook de bekende Gentse figuur Pierke Pierlala kookt van woede. 'Ik Koke Van Koleire' is het motto van de Gentse campagne. Tine voegde op 20 oktober de daad bij het woord en ging mee soep koken onder de Stadshal. Zij kon er ook van gedachten wisselen met vrijwilligers en passanten.
25 okt 2013